/, آموزش ووکامرس, افزونه های وردپرس/آموزش کار با افزونه فاکتور ووکامرس

آموزش کار با افزونه فاکتور ووکامرس

آموزش کار با افزونه Woocommerce PDF Invoice

یکی از راه های افزایش اعتبار یک سایت فروشگاهی ایجاد امکانی برای دریافت رسید و فاکتور پس از خرید توسط مشتری است. بدین وسیله مشتریان شما می توانند جزییات خرید خود را مشاهده کرده و از آن اطمینان حاصل کنند. افزونه ای که امروز قصد آموزش آن را برای شما داریم، می تواند شما را در این امر یاری کرده و برای مشتریان شما فاکتور فروش چاپ کند و یا در صورت تمایل فایل PDF آن را برای مشتری ارسال کند. افزونه Woocommerce PDF Invoice از افزونه های محبوب برای چاپ رسید و فاکتور پس از فروش به شمار می رود که در بین مدیران وب سایت های فروشگاهی از محبوبیت فراوانی برخوردار است. ما این افزونه را برای شما فارسی کردیم تا شما بتوانید به سهولت از آن استفاده کنید و اعتبار فروشگاه خود را بهبود ببخشید. در این مطلب آموزش تنظیمات افزونه را نیز برای شما آماده کردیم.

با ما همراه باشید.

نصب افزونه

افزونه را از این لینک دانلود کنید.

به صفحه پیشخوان در سایت خود بروید. در قسمت افزونه‌ها روی افزودن کلیک کنید. افزونه Woocommerce PDF Invoice را انتخاب کنید و سپس فایل زیپ آن را آپلود کنید. بعد از اتمام آپلود این افزونه را نصب کنید.

به قسمت افزونه‌ها در پنل کاربری خود بروید و این افزونه را فعال کنید.

پس از نصب و فعال سازی افزونه گزینه ای با عنوان YITH Plugins در منوی پیشخوان شما ظاهر می‌ شود. روی آن کلیک کرده و سپس PDF Invoice را انتخاب کنید. همان طور که در شکل زیر می بینید در این قسمت سه تبِ عمومی، اسناد و تمپلیت قابل مشاهده است. که به ترتیب به معرفی هر کدام می پردازیم.

عمومی

ساختن اسناد

 

در این قسمت شما می‌ توانید سند فاکتور حمل و نقل، پیش فاکتور و رسید دریافت کالا را بسازید. برای این کار کافیست گزینه‌ی مربوطه را تیک بزنید. همچنین اگر می خواهید حالت پیش نمایش برای آن ها فعال شود، گزینه اول را انتخاب کنید.

تنظیمات عمومی

 

در این قسمت به راحتی می توانید تنظیمات مورد نیاز خود را انجام دهید.

قالب یا فرمت پوشه فاکتور: فرمتی که می خواهید پوشه به آن شکل ذخیره شود را وارد کنید. برای مثال: Invoices/[year]/[month]

ساختار تاریخ سند: نوع فرمت تاریخ سند را انتخاب کنید.

ایجاد فاکتورها: به صورت دستی یا اتوماتیک، کافیست گزینه مورد نظرتان را فعال کنید.

ایجاد فاکتور به صورت اتوماتیک: می توانید برای گزینه های نمایش داده شده، فاکتور اتوماتیک را فعال کنید.

چگونگی سند ایجاد شده: سند به صورت PDF دانلود شود یا در مرورگر باز شود.

تنظیمات پیشرفته

 

ارسال پیش فاکتور: با فعال کردن این گزینه، پیش فاکتور به ایمیل پیوست می شود.

شماره کد ملی: در فرم پرداخت قسمتی برای وارد کردن کد ملی در نظر گرفته می شود.

کد ملی اجباری: با تیک زدن این گزینه، مشتری الزاما باید کد ملی خود را برای طی مراحل پرداخت وارد نماید.

شماره مالیات بر ارزش افزوده: با فعال کردن آن، فیلد مالیات به فرم پرداخت اضافه می شود.

شماره مالیات بر ارزش افزوده اجباری: این فیلد به صورت الزامی باید توسط مشتری پر شود.

Show delivery date: اگز از افزونه YITH WooCommerce Delivery Date استفاده می کنید، با فعال کردن این گزینه می توانید جزییات تحویل را مشاهده کنید.

هویت سنجی Drop box: اگر حساب کاربری Dropbox دارید، می توانید با ورد به حساب کاربری خود و دریافت کد فعال سازی، اسناد جدید را به فضای Dropbox خود انتقال دهید.

پس از انجام مراحل بالا تغییرات را ذخیره کنید.

اسناد

در این بخش به تنظیمات اسناد می پردازیم.

تنظیمات سند

 

قالب یا فرمت شماره فاکتور: در این قسمت فرمت شماره فاکتور را تعیین کنید. توجه داشته باشید استفاده از [Number] الزامی است.

همچنین در گزینه های بعدی می توانید ساختار و فرمت مورد نظر خود را برای اسناد دیگر از جمله رسید دریافت کالا، پرونده فاکتور، پرونده پیش فاکتور و…  تنظیم کنید.

شماره فاکتور

 

اگر از شماره گذاری خودکار استفاده نمی‌ کنید، در این قسمت می توانید به آسانی آن ها را به دلخواه وارد کنید. همچنین می توانید در صورت تمایل متنی را در ابتدا یا انتهای شماره فاکتور درج کنید.

شماره رسید دریافت کالا

 

مشابه تنظیمات بالا را برای این بخش نیز انجام دهید و در پایان تغییرات را ذخیره کنید.

تمپلیت

تنظیمات قالب

در این قسمت می توانید مطابق سلیقه خود تنظیمات قالب را شخصی سازی کنید.

 

 

نام شرکت: نام شرکت خود را برای نمایش در فاکتورها وارد کنید.

نماد شرکت: لوگو شرکت خود را در این قسمت آپلود کنید.

جزییات شرکت: می توانید مطابق با نظ خود جزییات لازم را در این قسمت وارد کنید.

بخش های نمایان: بخش هایی که لازم است نمایش داده شوند را تیک بزنید.

 

 

مشخصات فاکتور مشتری: در این قسمت مشخصات مشتری که می خواهید در فاکتور درج شود را تعیین کنید.

مشخصات فاکتور مرسوله مشتری: مشابه تنظیمات بالا را برای فاکتور ارسال شده به مشتری انجام دهید.

تنظیمات قالب فاکتورها و پیش فاکتورها

 

یادداشت فاکتور: متنی به عنوان یادداشت روی فاکتور وارد کنید. به عنوان مثال: «از خرید شما متشکریم»

پانوشت فاکتور: متنی برای پانوشت فاکتور انتخاب کنید.

برای گزینه پیش فاکتور مشابه تنظیمات بالا را انجام دهید.

 

 

در ادامه بخش هایی که می خواهید در قالب فاکتورها و پیش فاکتورها نمایش داده شود را فعال کنید.

تنظیمات قالب رسیددریافت کالا

 

 

 

می توانید مشابه تنظیماتی که برای قالب فاکتورها و پیش فاکتورها انجام دادید برای قالب رسید ردیافت کالا و قالب حمل و نقل نیز درنظر بگیرید. متنی را برای نمایش انتخاب کرده و و بخش ها و ستون هایی که نیاز به نمایش دارند را فعال کنید و در پایان آن ها را ذخیره کنید.

نتیجه گیری

همان طور که ملاحظه کردید، تنظیمات این افزونه به زبان فارسی بوده و شما می توانید به آسانی آن را مطابق نظر خود انجام دهید. و قالبی زیبا و کاربردی برای اسناد و فاکتورهای خود داشته باشید. بدین ترتیب اطمینان مشتریان تان را جلب کرده و اعتبار سایت خود را بیافزایید.

از همراهی شما سپاسگزارم.

 

About the Author:

ثبت ديدگاه

کد امنیتی *